1 Mart 2010 Pazartesi

Super Teklif Nedir

Super teklif nedir? Yeni saadet zinciri mi yoksa cok katmanli model mi?


Süper Teklif nedir?
Süper Teklif = Süper Spam = Süper Saadet Zinciri

Son bir aydır bir süper teklif çılgınlığı aldı başını gidiyor. Artık herkes sitesini süper teklifin referans numaralarıyla doldurdu. Posta kutularımız süper teklifçi üyelerin spam mailleriyle zırt pırt işgal ediliyor. Forumlarda birbirini yiyorlar benim referansımla üye ol.. Yok benim referansım seninkini döver. Onun referansı geçerli değil benimkini kullan. Sisteme üye oldum abi ve hemen bi laptop çektim kendime
Artık tüm forumlar, bloglar her yer kirlendi. Sebebi 1 ayda meşhur olan süper teklif yüzünden. Şu süper teklif nedir ne değildir tarafsız bir gözle yazıyı okumanızı öneririz. Önce sistemi anlatalım ve sonra nasıl bomba sallayacağımızı gösterelim. Bombaları sallayın da bu sistemin ne menem bir şey olduğunu herkes öğrensin...

Kaynak olarak özgür ansiklopedi wikipedia sağolsun. Pekçok süper teklif üyesi araştırmadan işin içine girdiler herkesi kendilerine güldürüyorlar.

Şimdi başlayabiliriz...

Biz haksızlık etmeden meseleyi her yönüyle inceleyeceğiz. Süper teklifçiler gibi bol vaad yok bizde..

İşletme modeli olarak Piramit Modeli ve Çok Katmanlı Pazarlama (Multi-level marketing)
Sürdürülebilir bir işletme modeli olmayan Piramit modelinin yani saadet zincirinin ana çalışma mantığı sisteme yeni üyeler kaydetme esasına dayalıdır. Modelin kolayca tanınan türlerinde genellikle herhangi bir ürün ya da hizmet dağıtılmadan yeni abone olanlardan alınan belli miktardaki ücretle en üstteki katmanda bulunan yani sistemi başlatanlar kısa zamanda amiyane tabirle köşe olmaktadırlar. (geçmişte Titan saadet zincirini herkes hatırlar). Piramit modelleri neredeyse yüz yıllık bir geçmişe sahiptir.

Çok katmanlı pazarlama modelinde bireyler bir firma ile bağımsız bir birey olarak ilişkili olup ürün ve hizmet satışından aldıkları komisyonların yanında işletmeye getirdikleri yeni kişilerin sattıklarından da komisyon alırlar. Yasal bir çok katmanlı firmada, komisyonlar yanlızca firmanın sattığı ürünler üzerinden kazanılır. Gelir veya kazanç yanlızca üyelikler yoluyla elde ediliyorsa bu sonradan bahsedileceği üzere piramit model olarak adlandırılmakta ve problem oluşturmaktadır (pazar doygunluğu nedeniyle).

Çok katmanlı pazarlama yöntemleri de piramit sistemlerine yakından benzemektedirler. Aralarındaki temel fark, çok katmanlı modelin işletme modeli olarak kanuni olması saadet zinciri olarak ta bilinen piramit modelin ise ülkemiz de dahil olmak üzere pek çok ülkede yasalara aykırı oluşudur. Çoğu piramit modelinin ortak özelliği, potansiyel müşterilerin (ya da kurbanların) kafasını karıştıracak şekilde karmaşık, ama kesin ifadelerle herkese çok miktarlarda para kazanmayı taahhüt eden vaad ya da tekliflerle ortaya çıkmalarıdır. Her bireye, sisteme kendileri üzerinden abone olan üyeler üzerinden ne kadar çok para kazanacağı telkin edilir. Bu telkin edilirken de insanlardaki hırsı kamçılayacak şekilde sistemdeki genel katmanlardaki (örnek, 2li sistemde 2-4-8-16-32-64-128-256 .. ve 6’lı sistemde 6-36-216-1296-7776-46656-279936-279936-1679616 kişi) ekponensiyel artış gösterilmekte ve sisteme dahil olanların çoğu kendisini katmanın en üstünden başlayacağı hissine kapılmaktadır. (Bakınız süper teklifçilerin sitesi)

Sistemde, kurbana genellikle belli ücret karşılığı abone olacağı bir teklif götürülür. Bu teklifle kurbanın aynı teklifi başkalarına satmasına izin verilir. 6 kişilik katmanlı sistemde, her bir satışta, orijinal olarak hangi kişi referans alındıysa ona bir satış bedeli ödenir listedeki diğer 5 kişi eğer liste son katmandaki üye tarafından düzenlendiyse hava alır. Eğer son katmandaysanız isminiz en başta olmayacağından size hiçbir ödeme yapılmaz. Sistemin en büyük ve en temel problemi sisteme sonradan katılanlara ya hiçbir faydası olmaması ve para koyduysa hepsini kaybetmesi (en son katmandakiler) ya da çok az faydası olmasıdır (en alt katmanın üstteki komşuları).

Sistemde elde edilen para sürekli olarak zincirin üstüne doğru hareket eder ve zinciri ilk defa ortaya çıkaran alttakilerden sürekli kazanır. En kötü durumdakiler daha önce belirtildiği üzere, sisteme sonradan üye olmaları nedeniyle teklifi kabul edecek üye bulamadıklarından dolayı en alt katmandakilerdir (neden üye bulamadıkları açıklanacak). Son katmandakilerin artık üye bulmaları imkansız olduğundan sisteme referanslı uyduruk üyeler bulması ya da sistemde hali hazırda üye olanlara tekrar tekrar teklif satması gerekecektir. İşin en kötü tarafı da biraz sonra matematiksel olarak açıklanacağı üzere sistemdeki ezici çoğunluğun her zaman en alt katmanda yer almasıdır.

Piramit modeller pek çok ülkede yasal olmamasına rağmen değişik formlarda ortaya çıkabilmektedirler.

Tarihçe
Piramit programları çok değişik şekillerde kendini gösterirler. İlk piramit programlardan birinin çalışması şu şekildedir. İçinde 5-10 arasında kişinin ismini ve adresini içeren bir zincir mektubu (Chain letter) gönderilerek alıcının az miktardaki bir parayı (1-5 ABD doları arası) zincir listedeki ilk kişiye göndermesi istenir. Parayı zincirdeki ilk kişiye gönderen alıcı listeden bu ilk ismi silerek listedekilerin hepsini bir üste kaydırır ve kendi ismini ve daha sonra kendi bulduğu isimleri listenin en sonuna yani zincire ekler. Daha sonra bu yeni listeyi kopyalar ve başkalarına gönderir. Bu işlem devam ettiğinde ve belirtilen alıcının ismi listenin başına geldiğinde başka kişiler bu şahsa ödemeyi yapar. Bu tür programların başarısı tamamen yeni üyelerden oluşan bir ekponensiyel büyümeye bağlıdır. Bu yüzden piramit modeli olarak adlandırılmaktadır. Bildiğimiz gibi piramitte her katmanda bir öncekine göre çok daha fazla katılımcı nüfusu yer almaktadır.

Maalesef çok basit bir analiz yapıldığında görülecektir ki birkaç iterasyon sonunda mevcut katılımcıların tümünün kazanabilmesi için piramitteki tüm katılımcıların tekrar tekrar sisteme üye olması ve para yatırması gerekmektedir. Bu imkansız bir durumdur ve basit matematiksel bilgiyle anlaşılıacağı üzere bu tür sisteme katılanların çoğunun hiç bir kazancı olmayacaktır (ya da yatırdıklarını kaybedeceklerdir).

Eski sosyalist Sovyet devletlerinde insanlar borsa vs mekanizmalardan haberdar olmadıkları için %1000 kazancın mümkün olabileceğine inandığından çok geniş ölçekli piramit programları oluşturulabilmiştir. Rusya’daki MMM Piramit programı ve Arnavutluk’taki piramit programları çok meşhurdur. Özellikle Arnavutluk’taki toplumsal bir fenomene ve çatışmalara dönüşmüştür (Bakınız Sali Berisha).

Piramit Sistemlerin Belirgin Özellikleri
Bu programlarda en belirgin özellik, satılan ürünün aslının kendi başına hiç bir değere sahip olmaması ya da ürün varsa pazar fiyatının oldukça üstünde satılmasıdır. Ürün olarak ortaya konan örnekler genelde broşür ve kasetler olup içlerinde sisteme nasıl üye olunur, insanları nasıl üye yapabilrsiniz gibi bilgilerden oluşmaktadır. Kendileri gerçek ticari değer olarak hiç bir şey iken zincirdeki değerleri yüzbinlerce doları bulmaktadır. Sistemin yaygın internet versiyonlarında ‘İnternette 1 milyon dolar nasıl kazanılır’ gibi başlıklarla online olarak satılan değersiz belgeler söz konusudur. Bu durumda posta masrafları da sıfıra düşmektedir. Diğer bir örnekte ise pazar değerinin üstünde satılan ürünler söz konusudur (örnek, parfüm, deterjan, kap kacak vs vs). Sonuçta sadece sisteme üye olan kişi bu ürünü satın alır ve daha fazla para kazanmanın yolu sadece ve sadece başkalarını sisteme üye etmekten geçmektedir. Aşırı fiyatla satılan bu üründen elde edilen fazlalıklar piramit sistem için kullanılmaktadır. Birazdan bahsedilecek Pazar Doygunluğuna ulaşıldığında sistemi devam ettirmek için başta üyeler üyelik için para öderken sonradan yeni üyelere para ödenir duruma gelinir.



Piramit programın ana belirgin özellikleri şunlardır:

1.İnsanları heyecanlandıran vaadler nedeniyle satışta veya üye etmede ani bir tırmanma (doygunluğa ulaşılınca ani düşüş)
2.Üye olmayanlara (yani dışarıdakilere) firma ve teklifin mahiyeti hakkında çok az bilgi.
3.Bulanık ifadeli vaadler ya da sınırsız kazanç potansiyeli vaadleri
4.Satılan hiç bir ürün olmaması ya da satılan ürünün pazardaki muadilleriyle karşılaştırıldığnda daha pahalı olması
5.Sadece yeni üyeleri kaydetme esasına ve üyelere dayalı kazanç sistemleri ya da üye olmayanlara satışın yapılmadığı sistemler
6.Yanlızca sisteme ilk önce katılan çok küçük azınlığın gerçekten kazanabilmeleri
7.Sisteme katılmanın tamamen yasal olduğuna dair verilen garantiler

Piramit ve çok katmanlı pazarlama modelini birbirinden nasıl ayırt edebiliriz?
Çok katmanlı pazarlama modelinde önemli miktarda kazanç, ürünün ya da hizmetin üyeler dışındaki kişilere satışından gerçekleşir. Eğer satış veya hizmet sadece üyeler arasında gerçekleşiyorsa eninde sonunda pazar doygunluğu gerçekleşeceğinden sistem zaten kısa sürede kendiliğinden çözülmeye başlayacaktır. İşletmeyi başarılı olarak götürmek için pek önemli olmasa da bazı çok katmanlı pazarlama şirketleri yeni üye alımına komisyon öderler. Yeni üye kabul etmenin parasız olması bir sistemin piramit olmadığını göstermez. İki sistemi ayırt edici soru şudur: Sistem sadece üyeliğe dayalı bir kazanca mı dayanıyor yoksa üyeler dışındaki kişiler aracılığıyla da gelir elde ediliyor mu? Eğer üyeler dışındakilerden de ürün ve hizmet satışlarıyla gelir elde edilebiliyorsa sistem yasal olarak kabul edilmekte ve Çok Katmanlı Pazarlama modeli olarak adlandırılmaktadır.

Pazar Doygunluğu
Piramit plan ve programları ya da modellerinin gayri ahlaki (ahlaki ve vicdani anlayışa ters) ve yasalara aykırı olmasının arkasındaki temel olgu Pazar doygunluğu gerçeğine dayanmaktadır.
Hiçbir piramit modeli pazar doygunluğu nedeniyle sürdürülebilir bir işletme modeli olamaz.

Şekil 1, bir piramit modelin neden sürdürülebilir olmadığını göstermektedir.






Şekil 1. Piramit modelde seviyeler (katmanlar) ve katılımcı ilişkisi


Ulaşılan katman sayısı ne olursa olsun, piramidin en alt katmanındakiler her zaman kaybetmeye mahkumdur. Diğer önemli nokta ise bu kaybedenlerin oranı her zaman üstündeki katmandakilerin hepsinden daha fazladır. Eğer plana göre her seviye kendi altında 6 üye kabul ediyorsa, kaybedenlerin kazananlara oranı 5’e 1’dir. Yani her 6 kişiden 1’i kazanırken 5 kişi kaybedecektir. Bu da her halükarda yaklaşık %84’ün her zaman kaybedeceği anlamına gelir. Bir piramit modelin kaçınılmaz kaderi budur. Diyelim ki en başarılı bir piramit modeli tüm Türkiye’yi üye etti (ki hiçbir şekilde mümkün değil). Bu durumda piramidin ulaşacağı en alt katman (10.katman) 60,466,176 kişidir. Bir önceki katmandaki kişi sayısı ise 10,077,696. Yani 60,466,176-10,077,696= 50,388,480 kişi kaybederken 10,077,696 kişi kazanabilecektir. Kazananların oranı 10,077,696/(50,388,480+10,077,696)=%16,67 kaybedenler ise %83.33. Piramit hangi katmanda sona ererse ersin %83.333 her zaman kaybedecektir. Kaybedenler sadece en alt katmandakiler mi? En alt katmanın bir üstündeki katmanındaki üyelerin de kendi altında yanlız bir seviye olduğundan kazançlarının hiçbir anlamı olmayacaktır.


Gerçekte piramit hiçbir zaman dengeli olmasa ve bazı üyeler beklenen sayıda üyeyi kaydedemese de aynı prensipler geçerlidir.


Piramit Sistemlerdeki Paydaşlar (Stake holders)
Şimdi de piramit sistemin, paydaşları (stakeholders) üzerinde bir piramit sistemin etkilerini tartışalım. Bildiğimiz gibi paydaş, bir sistemden olumlu ya da olumsuz etkillenen kişi ve kesimlerdir.

Piramit Sistemin Paydaşları (Stakeholders)

Kurucu
Kaptan yani bu işi başlatan kişi sistem kısa ömürlü olsa da kısa zaman içinde çok para kazanabilir. Bu işi tasarlamak şeytanca plan gerektirdiğinden vicdanlarının sızlayacağını zannetmiyoruz.

Üyeler
En üst katmanlardaki üyeler eğer bu durumu vicdanlarına sığdırabilirlerse ve gece rahat uyuyabilirse belli kazançlara ulaşabilirler. Alttaki katman sayısı arttıkça kazandıklarından dolayı belki cüzdanlar vicdanları bastırabilir. Piramit bir sistemde en çok mağdur olanlar (%84’lük kesim) en alt katmandakilerdir. Sistemden elde edilen kazançtan hiç bir şekilde nasiplenemezler. Bir yandan yeni üyeler bulabilmek amacıyla çaresiz gayretlere gireceklerdir. Fakat Pazar doygunluğu nedeniyle bunu gerçekleştiremediklerinden sistemdeki diğer mevcut üyelere yeni üyelikler satmaya çalışacaklardır. Diğer yanda kendileri tekrar tekrar üye olma yoluna gideceklerdir. Bu, internet ortamında gerçekleştirilen süper teklif gibi bir piramit modeli ise bolca gönderilen spam posta ve kendi referans numarası üzerinden farklı e-posta adresiyle defalarca yinelenen sahte kişilikli kayıt demektir.

Reklam Verenler

Sistemin ana sponsoru olan reklam verenlere acımak gerekir. Zira reklam bir gönüllülük işidir. Google'dan örnek alsınlar ve tıklama sahtekarlığını önlemek için neler yaptığını araştırsınlar. İşleri güçleri para kazanmak olan piramit kurbanları ha babam de babam spam reklam tıklayacaklardır. Reklamın çoğu kez içeriğini bile hatırlamadan. Ayrıca piramit sistem doygunluğa ulaştığında bir sürü sahte üye oluşacaktır. Her üye farklı e-posta hesaplarıyla pek çok kez kaydolacak ve sabah akşam reklam alacaktır. Reklam verenler gerçekte olmayan veya farklı e-posta hesaplarına sahip kişilere boyuna para pompalayacaklardır.

Bizler gibi gariban internet kullanıcıları

Spam postalarla kafalarımız ütülenmeye devam edecektir. Forumlarda süper teklif geyik muhabbetlerini dinlemeye, girdiğimiz pek çok sitede önümüze pat diye çıkan süper teklif referansını iteleyip bilgi aramaya çalışacağız.


Süper Teklif Nedir?

Burada amacımız süper teklif sistemi hakkında bir yargıda bulunmak olmayıp dışarıdan gözlemlediklerimizi yazmaktır. Çok Katmanlı Pazarlama modeli mi yoksa yasal olmayan Piramit model mi olduğunu kendi üyelerinin ve sizlerin takdirine bırakıyoruz ve en önemlisi yasal kuruluşların dikkatine terkediyoruz. Yetkili kurumların olayı derhal incelemeye alması gerektiğini ifade ediyoruz ki insanlar yol yakınken kandırılmaktan kurtarılsın. Eğer model yasalsa şaibeden kurtulmuş olurlar.

Kendi sitelerindeki ifadelerine göre, Süper Teklif sistemi yasal olan Çok Katmanlı bir Pazarlama modelidir. Yukarıdaki şekilde ifade edildiği üzere 6’şarlı katmanın esas alındığı örneklerinden anlaşılmaktadır. Sisteme ancak referansla üye olunabilir ve üyelik ücretsizdir. Üye olanlar muhtemelen piramit sistemin geleneksel zincir mektup prensibine göre otomatik olarak gruplandırılmaktadır. Üye olma sırasında, isim soyisim, cep telefonu (SMS ile dağıtılması planlanan reklamlar için), meslek, doğum tarihi, çocuk durumu, evlillik durumu ve tabii e-posta gibi bilgiler sorulduğunu ve sonuçta bir referans numarası verilerek tanıdıklara dağıtılması ve üye edilmesinin istendiğini sisteme üye olanlardan biliyoruz. Daha sonra, sisteme reklam verenlerden alınan ücretin gruplardaki üyelere dağıtılacağı söylenmekte ve üyelerin dağıtılan reklama tıklayarak ya da okuyarak para kazanacakları ifade edilmektedir. Sitenin reklamında bir postanın dağıtılmasından doğacak olan 1002 YTL civarındaki ücret en üst katmandaki kişi baz alınarak verilmiştir. Ama diyelimki 200,000. üye olarak sisteme katılacak bir kişinin ne kadar kazanacağından bahsedilmemiştir. Eğer kullanılan referans numarası, veri tabanında otomatik artan bir sayıda ise şu anda üye sayısı 170,000 civarında yani yukarıdaki piramit şekline bakarsanız 7. katmanda (279,936 katılımcılık dilimde). Şu anda üye olan bir kişinin 8.katmana geçilmedikçe tek kuruş kazanması mümkün değildir. Milyonlarca dolarlık bir reklam pastasını hedefleyen firma için bu tür önemli ayrıntıları içeren bilgilerin bulunmaması saadet zincirlerinde olan bir durumdur.

Süper tekliflerini spam posta yoluyla zahmet edip (!) yollayan üyelerden öğrendiğimize göre olay basında da yer almış ve bu bilgiye göre şu andaki üye sayısı hedefi aşılmış olup yıl sonu hedefi 1.5 milyonmuş (bakınız katman 8). Eğer süper teklif, piramit bir sistemse yıl sonunda 1.5 milyon hedefi tam olarak gerçekleştiğinde tam olarak 1,220,064 kişi hiçbirşey kazanamayacaktır. (Üyenin bu sayıya varamayacağını zannediyoruz)

Sistemin gelirlerinin tamamen üyeler aracılığıyla sağlanması, üyeler dışında kimsenin kazanç sistemine dahil edilmemesi çok güçlü bir piramit sistemi özelliğini taşımaktadır. Eğer öyleyse sistemin tamamen referansla üyelik kabul etmesi nedeniyle çok kısa sürede pazar doygunluğuna ulaşması beklenmelidir. Piramit programların en önemli özelliği saman alevi gibi parlayıp sönmesidir. Yönetim Bilimlerinde ve İşletmecilikte Ürün Yaşam Çevrimi (Product Life Cycle) olarak nitelediğimiz ürün ömrü piramit modelde çok kısadır. Pazar doygunluğuna (katmanın en alt seviyesi) ulaşmaya yaklaşıldığında yeni üye kaydetmede hızlı düşüş gözlemlenmelidir.

Aşağıda Şekil 2, normal bir ürün ya da hizmet için Ürün Yaşam Çevrimini göstermektedir. Ürünün yaşam çevriminde nasıl geniş bir zaman dilimine sahip olduğuna bakınız.

Şekil 3’te ise Super Teklif sisteminin Alexa trafik reytinglerinde trafiği gösterillmektedir. Alexa reytingine girmek her babayiğidin harcı değildir. Görüldüğü üzere tipik pramit modellerde (saadet zinciri) görülen saman alevi gibi birden parlama ve hemen akabinde ani düşüşler burada rahatlıkla farkedilmektedir. Çok ciddi bir trafik düşüşünün yaşanması nedeniyle sistemin üye sayısı açısından doygunluğa ulaşmaya başladığını söylemek mümkün olabilir. Sistemin 1 ay gibi bir zaman zarfında çok muazzam bir trafiğe erişmesi ve aynı ay içinde hızlı bir düşüşe geçmesi doygunluğa ulaşmaya başlamasının habercisi olabilir. Sistem yaşam çevrimi 1 ay içinde gerçekleşmiş gibi gözükmektedir. Pazar doygunluk seviyesine 7.katmanda (yani maksimum 279936 kişi) ulaşılmış mıdır? Yoksa hedeflendiği gibi bir sonraki katmana (1,679,616 kişinin yer aldığı 8.seviye) ulaşılabilecek midir? Bütün bunlar ilginç ve cevaplanması gereken sorulardır.






Şekil 2. Normal bir ürün ya da hizmet için Ürün Yaşam Çevrimi (Product Life Cycle)






Şekil 3. Sistemin Alexa rating sistemine göre son 1 ay içindeki trafik durumu (Son durum için bakınız)

Pazar doyum noktasına oldukça hızlı ulaşıldığından piramit modellerin ömrü oldukça kısadır. Çoğunluğu teşkil eden son katmandaki üyelerin uzun süre kazanamaması nedeniyle sistemi terk etmesi kaçınılmazdır. Tabi bu arada atı alan Üsküdarı geçmektedir.

Özetle, pek çok belirtilere göre piramit modelini andıran süper teklif olarak adlandırılan sistemin gerçekte ne olduğunu kısa süre sonra anlamak mümkün olabilecektir. Sisteme üyelik ücretsiz olduğuna göre üye olanlar bolca reklam tıklamış olacaklar. Tabi olan reklam verenlerin paralarına olacak. Artık onlar da kendi hesabını yapsınlar. Belli süre sonra kazanamadığını gören son katman üyelerinin dökülmeye başlaması kaçınılmaz. Bu üyelerin sistemden ayrılmaları durumunda bir önceki katmandakiler kazanmamaya başlayacak ve bu üst katmanlara doğru zincirleme gidecektir. Bir not: yasal olarak üyelerin istedikleri anda üyeliklerini iptal edebilmesi gerekmektedir.

Sisteme sonlarda giren özellikle son katmandaki üyelerin (muhtemelen referans numarası 46,656 üzerindeki üyeler) gerçek deneyimleri dinlenmeye değer. Gerçek deneyim diyoruz çünkü bir forumda referansı 78,000 üzerinde olan bir üye referansını göndererek başkalarını üye olmaya çağırıyor ve inandırmak için de sistemden kazandığı parayla laptop aldığını beyan ediyor ki bunun gerçekle hiçbir ilgisi olmadığı aşikar.

İnternet kullanıcıları olarak süper teklife üye olanlardan referans linkli yazılarını spam posta olarak bizlere ve forumlara göndermemesini istemek en doğal hakkımız. Bu tür spam postalara ve kirlenmeye yol açanlar da süper teklifcilerdir. O yüzden onları kınıyoruz ve super teklif=süper spam diyoruz.

Özet olarak Süper Teklif 2006 yılında Türkiye’de İnternette 1 numaralı fenomen olmaya aday. İyi yönde mi yoksa kötü yönde mi ona da siz karar veriniz.

Herkese helal kazançlar diliyoruz..

Kaynaklar
http://en.wikipedia.org/wiki/Pyramid_schemes Piramid Programlar
http://en.wikipedia.org/wiki/Multi-level_marketing Çok katmanlı pazarlama modeli
http://en.wikipedia.org/wiki/Chain_letter (Zincir Mektubu)
http://en.wikipedia.org/wiki/Chain_e-mail (Zincir e-posta)
http://en.wikipedia.org/wiki/Ponzi_scheme (Ponzi modeli ve Piramit modeliyle karşılaştırma)
http://en.wikipedia.org/wiki/Sali_Berisha (Olaylı Arnavutluk piramit programı)
http://en.wikipedia.org/wiki/MMM_(pyramid) (Rusya’daki meşhur piramit programı)
http://en.wikipedia.org/wiki/Product_life_cycle (Ürün Yaşam Çevrimi)
Süper Teklifin kendi sayfası


Gelelim Herkesi Nasıl Bundan Haberdar Edeceğimize ...

Lütfen bu sayfaya link veriniz. Mesajlarınızdaki imzalarınızda, forumlarda, morumlarda, bloglarınızda, mloglarınızda, kahve köşelerinde, meydanlarda..

Nasıl mı? Çok kolay
1. Aşağıdakileri kopyalayın daha sonra notepade ve oradan web sitenize, forum yazınıza veya blogunuza yapıştırın

---------------------------

<a href="http://aradiklarim.blogspot.com/2010/02/super-teklif-nedir.html">Süper Teklif</a>

<a href="http://aradiklarim.blogspot.com/2010/02/super-teklif-nedir.html">Süper Teklif Nedir</a>

<a href="http://aradiklarim.blogspot.com/2010/02/super-teklif-nedir.html">Yeni saadet zinciri </a>

<a href="http://aradiklarim.blogspot.com/2010/02/super-teklif-nedir.html">Saadet zinciri</a>

---------------------------

Sonuç aşağıdaki gibi gözükecektir:

Süper Teklif
Süper Teklif Nedir
Yeni saadet zinciri
Saadet zinciri
[ Devamı ... ]
 

©2010 Ne Nedir ? | by Siteler